Usuwanie głębokich rys z lakieru a pomiar miernikiem lakieru

Gdy jesteś estetą i nieustannie pieścisz oraz pielęgnujesz swój samochód, to niestety możliwość, że unikniesz zarysowań, jest niestety bardzo małe. Auto jest narzędziem do przemieszczania się, a a to wiąże się z tym, że bardzo je eksploatujemy. Niesprzyjająca pogoda, a nawet niewłaściwe korzystanie z myjki powoduje rysy na lakierze. Mechaniczne uszkodzenia lakieru samochodowego, takie jak porysowanie gdy parkujemy, mogą się przytrafić nawet najlepszym kierowcom. Wystarczy pare sekund zamyślenia, która najprawdopodobniej może nas naprawdę sporo kosztować. Skoro już wiemy, że rys nie da się uniknąć, to w takim razie jak się ich pozbyć?

Jak polerować auto żeby rysy zniknęły?

Zanim przejdziesz do polerowania i zacierania niepożądanych rys ze swojego samochodu, musisz rozpoznać, czy rysa jest płytka. Najbardziej widoczne są ubytki na ciemnych samochodach, lecz nawet to nie jest ułatwieniem w ocenie głębokich rys. W znacznej większości sytuacji pozbywanie się uszkodzeń lakieru dotyczy tych płytkich, gdyż o głębokich rysach mówi się, kiedy zostają naruszone wszystkie warstwy lakieru i dochodzi do podkładu.

Pomimo auto składa się z kilku warstw lakieru nadal może się to okazać trudne, ponieważ wszystkie te warstwy mają razem zaledwie kilka w domowym zaciszu lub zlecić wykonanie usługi usuwania rys z lakieru w profesjonalnym warsztacie lakierniczym. Większość środków dostępnych na rynku niestety tylko maskuje problem, dlatego jeśli, rysa jest widoczna, warto doświadczyć korzyści z pomocy eksperta. Jeśli nie chcesz skorzystać z polerowania, to chociaż umów się na konsultację celem obejrzenia samochodu oraz wybrania właściwych preparatów do pozbycia się rys.

Jak usunąć rysy samodzielnie w inny sposób?

Powszechne środki, które możesz kupić w hipermarkecie to zazwyczaj popularny pisak do rys, korektor do lakieru, pasta oraz wosk koloryzujący. Zazwyczaj są to tzw. środki doraźne i chwilowe, gdyż po paru myciach samochodu wypłukują się.

Zanim zdecydujesz się na aplikację zakupionych lakierniczych ratowników, nie zapominaj, że lakier Twojego auta musi być całkowicie oczyszczony i odtłuszczony. W przeciwnym razie świeżo nałożony specyfik dosłownie zjedzie z powłoki.

Możesz również użyć zdecydowanie długo trwalsze produkty, które na dłużej wezmą pod ochronę lakier samochodu.

Lakiery zaprawkowe

Niedrogie oraz skuteczne środki. Proces aplikacji, oraz samo pudełko jest podobne do malowania paznokci. Przy pomocy małego pędzla aplikujemy lakier na rysę. Czynność powtarza się kilkukrotnie po wyschnięciu warstwy poprzedzającej.

Sztyfty z lakierami

Lakier bezbarwny wypełnia ubytek lakieru, co umożliwia na ukrycie niepożądanego ubytku. Co więcej, lakier także ochrania warstwę lakieru przed korozją.

Nie zapominaj!

Jeśli rysa jest na tyle głęboka, że widoczny jest podkład, to odwiedzenie warsztatu lakierniczego jest obowiązkowe, bo w takiej sytuacji żaden półśrodek nie wspomoże twojemu autu w bezpieczny i długotrwały sposób.

Na czym polega korekta lakieru w warsztacie?

Usuwanie rys, zarówno tych głębszych i płytkich, to specjalność każdego warsztatu lakierniczego. W szanującym się warsztacie głębokie ubytki są likwidowane za pomocą “chemii” przeznaczonej dla profesjonalistów, co oznacza długotrwałe usunięcie i ochronę uszkodzeń oraz zarysowania. Całkowity cykl korekcji pomalowanego samochodu u lakiernika opiera się na likwidacji rys z lakieru. Na początku lakiernik musi oczyścić miejsce pracy, następnym krokiem jest polerowanie. Później następuje nakładanie szpachli (podkład), a na sam koniec wybiera się dokładny kolor farby oraz konkretne ochronienie powierzchni polakierowanej.

Innym sposobem, z którym możesz się spotkać, jest usuwanie głębokich ubytków przy pomocy metody SRR, która wypełnia “dziury” specjalnym płynem, a kolejnym krokiem jest polerowanie, które wykonuje specjalna maszynka. Nie jest to drogi sposób, ale powszechnie używany z powodzeniem.

Ile kosztuje polerowania auta?

Najtrudniejsza część we wszelkich naprawach motoryzacyjnych to finanse. Widoczne grube rysy, których nie ma możliwości zakryć pastą do polerowania , nie bez powodu oczekują interwencji profesjonalistów. Bardzo uszkodzona warstwa lub warstwy wymagają konkretnej wiedzy oraz ręki, aby rezultat na samochodzie był dla Klienta satysfakcjonujący. Lakiernicy bardzo cenią sobie swoją pracę. Zastosowanie jednej z kilku metod również stanowi składową ceny końcowej.

Tak czy inaczej, za polakierowanie auta możemy zapłacić nawet parę tysięcy złotych, jeśli zarysowanie jest poważne i duże. W sytuacji gdy masz do naprawy pare niegroźnie wyglądających rys, nastaw się na wydatek kilku stówek w dużych miastach. Oczywiście, ta kwestia będzie wyglądała nieco inaczej, jeśli oddasz swój pojazd lokalnemu, garażowemu specowi, który zrobi swoją pracę za 150 złotych lub ogółem zdecydowanie mniej aniżeli w warsztacie lakierniczym. Ważne jest także, żeby zastanowić się, czy poprawka lakiernicza jest konieczna, biorąc pod uwagę faktyczną wartość samochodu. Jeśli naprawa lakieru ma kosztować kilkaset złotych dla auta o wartości poniżej 3 tysięcy złotych, to zwyczajnie jest to nieopłacalne.

Usuwanie rys a pomiar miernikiem lakieru

Gdy praca zostanie wykonana nieumiejętnie lub “po kosztach” to pomiar miernikiem grubości lakieru zaprawionego miejsca wykaże, że wartość jest większa niż fabrycznie. Jednakże gdy usunięcie rys zostało przeprowadzone bardzo dokładnie to zbadanie powierzchni miernikiem nic nie wykaże.

Dlaczego pomiar miernikiem jest ważny?

Na to pytanie możemy udzielić dwie odpowiedzi, które zależne są od sytuacji. Weźmy pod uwagę, że Twoje prywatne auto posiada sporą, głęboką rysę z którą udałeś się do lakiernika. Gdy praca lakiernika została wykonana zgodnie ze sztuką wartość Twojego samochodu nie spada oraz nie masz obaw, że lakier w nałożony na miejscu rysy nie złuszczy się/odpadnie po klku miesiącach.
Drugą sytuacją jest moment, w którym chcesz zakupić auto. Nikt nie chciałby kupić auta, które posiadało rysy, a są one zamaskowane tandetną robotą.
Natrafienie na roboty lakiernicze nie jest trudne, ponieważ zawsze trzeba wziąć zdecydowanie większy obszar niżeli samą rysę.

To właśnie dla takich sytuacji warto posiadać miernik lakieru, który w porówaniu do ceny za samochód, który chcesz kupić lub za prace lakiernika jest bardzo tani, a potrafi wykluczyć nieuczciwych sprzedawców lub słabych lakierników.